Music Hall Ikura

Music Hall ma w swojej ofercie wiele przystępnych cenowo gramofonów, które są już dobrze znane na branżowym rynku. Ostatnio światło dzienne ujrzał najnowszy projekt tej firmy - model oznaczony jako Ikura.

Ikura to dwuprędkościowy gramofon z napędem paskowym, charakteryzujący się wieloma ciekawymi cechami. Na pierwszy ogień idzie firmowe rozwiązanie w postaci dwuczęściowego chassis. Płaszczyzny są odizolowane trzema stożkami z wulkanizowanej gumy.

Trzy regulowane, stożkowe nóżki
Dwuprędkościowy, silnik synchroniczny DC, włącznik zasilania, okablowanie i części elektryczne są umieszczone pod spodem chassis, a komponenty kluczowe dla jakości dźwięku: łożysko talerza, ramię i wkładka spoczywają na płycie górnej.

Do zaprojektowania gramofonu Music Hall po raz pierwszy w swojej historii współpracował z firmą zajmującą się wzornictwem przemysłowym. Podstawą projektu ikura jest dwuczęściowa płyta chassis, zaprojektowana oryginalnie przez Music Halla, a ostateczny kształt urządzenia to wynik dynamicznej współpracy partnerskiej z firmą Doing & Done, dowodzoną przez Jamesa Kyroudisa.

Talerz z MDFu i mata filcowa zamontowane są na wysokiej klasy łożysku kulowym wykonanym ze stali nierdzewnej w osłonie teflonowej, zapewniającej niezakłócone, bezszumowe działanie. Mechanizm łożyska jest wstępnie nasmarowany.

Efektywna długość ramienia wynosi 9 cali. Pozwala to na bardzo płytki łuk toru prowadzenia igły na płycie, redukując tym samym zniekształcenia i zużycie materiałowe. Ramię jest wyposażone w bardzo dobrej jakości wkładkę MM oraz wyprodukowane w Szwajcarii łożyska ABEC 7.




Cechy szczególne:
  • unikalne dzielone chassis
  • wspaniałe wykończenie w czarnym lub białym połysku
  • sztywne, lekkie ramię z jednego elementu wykonanego ze stopu aluminium
  • giętkie okablowanie wewnętrzne, wykonane z wysokiej czystości miedzi
  • środek ciężkości przeciwwagi umieszczony na tej samej wysokości co igła
  • przeciwwaga tłumiąca drgania odseparowana od ramienia
  • całkowicie odseparowany i odizolowany mechanicznie silnik DC
  • rolka umożliwiająca zmianę prędkości obrotowej – 33 1/3 lub 45 RPM
  • wkładka O2M Blue typu MM, z wymienną diamentową igłą eliptyczną, montowana fabrycznie
  • precyzyjne łożysko ze stali nierdzewnej, umieszczone w teflonie
  • dynamicznie zbalansowany talerz z MDFu
  • miękka mata filcowa
  • wysokiej klasy złąca RCA z odłączanym przewodem
  • reguulowane nóżki z izolatorami wibracji
  • niskoszumowy, w pełni manualny napęd paskowy
  • bardzo intuicyjna instrukcja obsługi i łatwy montaż
  • pokrywa chroniąca przed kurzem oraz adapet 45 RPM